De Geschillencommissie
De Geschillencommissie biedt uitkomst
De Geschillencommissie behandelt klachten van ondernemers tegen een bedrijf op het gebied van koudetechniek, luchtbehandeling en grootkeukens. Zij helpen je graag en doen er alles aan om samen met jou en de tegenpartij tot een oplossing te komen.
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over levering, aanleg of kosten van bijvoorbeeld koelinstallaties, klimaatinstallaties, Grootkeuken en/of leidingen.
Wat is de procedure?
Eerst moet de ontevredenheid naar de tegenpartij zijn uitgesproken. Mocht de tegenpartij hier geen gehoor aan geven en/of is het vinden van een passende oplossing lastig? Dan kan je terecht bij de commissie. Bekijk hier de procedure van de Geschillencommissie.
Hoe dien ik een klacht in?
Allereerst dien je als ondernemer aangesloten te zijn bij de NVLG, pas dan is het indienen van een klacht mogelijk.
Vervolgens kan de klacht digitaal worden ingediend. Klik hier om naar het formulier te gaan.
Hoe zit het met de privacy?
In de privacyverklaring tref je aan hoe en met welk doel persoonsgegevens worden verzameld en gebruikt. Partijen zijn wettelijk verplicht om met vertrouwelijk informatie zorgvuldig mee om te gaan en hier wordt streng op toegezien.
In de brochure ‘Hoe werkt de Geschillencommissie Koude, Klimaat en Grootkeuken?’ tref je informatie aan over de kosten van het behandelen van de klacht. Klik hier voor het reglement van de Geschillencommissie Koude, Klimaat en Grootkeuken.
Meer informatie vind je op de website van de Geschillencommissie.